Hej

Sist ja bloggade, skrev ja om att ja kände mej lite trött. Då visste ja inte vad som skulle ske den kommande veckan. Denna vecka har jag varit med om de värsta ja någonsin varit med om. Ett resultat av att pressa mej i allt jag gör. Ett resultat av att vara bättre än min omgivning på gymmet. Bättre än min omgivning på jobbet. Bättre än min omgivning privat oavsett om de handlar om kalasfirande, städning, hur ja renoverar mitt hem... you name it... Jag har gjort allt ja kan för att vara den bästa frun åt Tobbe än någon annan är åt sina männ, bästa mamman åt Arvid och Elsa än någon annan är åt sina barn... Bästa systern åt Elin, Märta o Mathilda än någon annan är åt sina syskon. Bästa dottern till mamma och pappa än någon annan är åt sina föräldrar. O jag är de.. Men i mina ögon kan ja vara ännu bättre. O mina höga krav på mej själv går att hålla... Ett tag... Hela våren har ja känt att ja är så konstigt trött när ja åker från jobbet, de är inte speciellt kul att göra saker, jag får oftare till skitpass än min håll-käften-pass som ja vill uppnå.. jag är för de mesta bara en tråk-mamma som tjatar o knatar... Jag har inte alls samma glöd på jobbet.. O alla dessa krav på div. saker ja vill vara bäst på resulterade i att jag har under denna vecka känt på känslan av utmattningssymtom.. Utmattad rent psykiskt.. Ångest som som svallar över lite nu o då.. En överfull tomhet i kroppen... Jag känner allt och ingenting.. O ja vill bara ligga o gråta. Sen rätt som de är så vaknar ja till liv, o är då livrädd o känner av varenda signal och känsla i kroppen så inte ångesten svämmar över mej igen. Jag är så sjukt tacksam för människorna ja har runt mej.. Människorna med sina egna erfarenheter.. som kan störta o hålla i när de rasar samman. Helgen var jobb, Måndag lika så.. Varit hemma hela veckan. Mån-ons vabbade ja Elsa o Torsdag o Fredag lämnade ja barnen på förskola o fritids för att sen få gå hem o bara vara jag.. Torsdag o Fredag har känts riktigt bra. Tack vare att jag har Tobbe, mina föräldrar, vänner som faktiskt alla är o bär på samma skit, och människor som älskar mej för Mej... inte för allt ja gör. Jag har kommit ut på andra sidan med heeelt nya tankar fortfarande sjukt trött i huvudet, men så mkt klarare. Ska lägga över betydligt mer på Tobbe än tidigare, fokus på annat på gymmet och verkligen vara ärlig mot mej själv på jobbet.
#livet ❤

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0