Hej igen

Hämtade en febrig kille från skolan i Torsdags. Så vi har varit hemma o kurrerat oss hela helgen. Jag har oxå känt mej hängig. Ont i halsen, o ting i huvudet. O så har ja åkt på jordens sträckning i ryggen.🙈 Så de är fruktansvärt synd om mej just nu. Haha! Men vi har fått grymt mkt gjort, sådana där småsaker man bara skrivet upp på en lista med som aldrig blir av. Men nu så. Just nu ligger ja i soffan o kollar på Nicke Nyfiken, o Arvid bygger en dinosaurievärld i hela vardagsrummet.😋 Elsa är på förskolan och leker en stund. Perfekt vabmåndag.

Fix o trix

Varit hemma o bara stökat. Handlat lite, o så har vi börjat göra lite höstfint ute. Rensat rabatter, plockat bort utemöbler o så. O planterat nya blommor. Så mysigt.
Arvid är mest nöjd med att stöka inne, med senaste Pokemon filmen på tv. Ja, men låt de va så då. Elsa är totalt tvärt om. Hakar på allt man ska göra, o kan allt själv. Då är vi strax tillbaka till vardagen igen. Skönt, o inte skönt.

Hem och hemma

Ja vilken resa. Fantastisk på alla sätt. Men samtidigt så sjukt mycket känslor. Trodde kanske inte att de var möjligt men vi har nog kommit varandra ännu närmre. En helt annan känslighet. Ja o barnen tog ju även ledig Torsdag o Fredag. O Tobbe kom hem efter frukosten igår. Så vi tog de grymt lugn innan vi åkte över till pappa som även han va ledig igår. Tobbe hägg lite ved, Arvid störtade med pappas nya dator o ja o Elsa sprang ute på tomten med Mansell. O där hängde vi hela eftermiddagen. Tills mamma ringde o ville komma över även igår. Hon har oxå varit hemma.. 🤷‍♀️ Står på en cross på gymmet o känner in..
Strax hem o hämta familjen för lite fotbollsträning. Ha en bra Lördag alla.. O tänk efter... Vad är viktigt i våra liv.

Dag 7

😊 Idag tog Arvid sovmorgon. Strax efter 8 imorse började han röra på sej. Han va sjukt trött redan igår. O idag ville dom knappt till poolen. Men en liten vända blev de efter frukosten.
De har blivit en del hotellhäng i dag. Barnen har som sagt varit väldigt trötta. O de är ju fruktansvärt varmt. Så då o inte känna sej helt på topp blir ju bara jobbigt. De blev pizza både till lunch o middag idag.😋 Men lätt värt dessa kcal.. Asså pizzorna från hotellet är så sjukt goda. Bästa ja ätit tror ja.
O de är med lite sorg i hjärtat vi packar ihop oss, o sitta på denna balkong för sista gången känns så trist. Trotts allt, har de varit en fantastisk resa.

Dag 6

En dag i bilder! Fantastiska dagar!

Dag 5

Vi började dagen på gymmet. Lagom pass o så.
De va skönt. Sen hängde vi hela dagen vid poolen. Barnen är nöjdast så, o de är så varmt så de passar bäst med dessa aktiviteter. O så den obligatoriska glassen.

Dag 4

Asså vi hinner typ allt på en dag.🤷‍♀️❤😎 Blev en promenad i värmen in till centrum, lekparkshäng o den obligatoriska glassen.
Den gamla delen är så sjukt vacker.
Tur dom inte är så stora.. 😋
Sen blev de poolhäng hela dagen. Perfekta härliga dagar!

Dag 3

Asså ja vill aldrig åka hem! Tobbe skulle kunna få må bättre, men ja skulle kunna leva såhär för alltid. Kanske liiite andra matvanor..😋🤷‍♀️ Men asså miljön!
Vi tog en liten promenad till en strand en bit bort. Där är de lite lättare för barnen att gå i, lite mer sand. Hem chilla lite på rummet. De behövs lite pauser emellanåt, när de är så varmt. Sen hängde vi i poolen hela eftermiddagen innan de va middagsdags.
Inte så fel att Ditte o kolla ut över havet när solen går ner o äta middag.

Dag 2

Elsa vaknar kl.4, o är feberfri, men spyr ner hela sängen. HALLÅ... Vad händer?? Sen efter de började hon prata om korv o pommes. 🤷‍♀️ Vi låg till sju o kollade på Bing på min mobil. Knatade ner till frukosten. O ungen käkade som aldrig förr. Fick lite färg i ansiktet, o så va de bra med de.
Vi knatade ner till stranden, vattnet är så sjukt klart.
Blev en liten shoppingvända. O bad såklart. De är ju de enda barnen vill. BADA!!

Kroatien dag 1.

Sov så himla dåligt inatt, Arvid somnade vid halv tio igår, o Elsa var super orolig i kroppen, vilket var resultatet av feber. Som alltid när vi ska någonstans. O ja vaknade nog en gång i timman hela natten. 🙈🤷‍♀️ Inget att göra åt de, de var bara att kliva upp kl.5 o åka o hämta upp morfar, o styra vidare mot Arlanda. Väl uppe flöt allt fint o vi kunde käka lite frukost.
Dock var hon väldigt sliten på planet o vi fick pytsa i både suppar o flyttade Alvedon med gämna mellanrum.
O asså våra barn...❤❤ Så fantastiska, ja ha de ju bullar upp med hur mkt kul som helst. O Arvid satt med sitt Nintendo o en tidning, thats it. Elsa sov mestadels. O när hon var vaken var de enda hon pratade om var att bada o äta glass. Hon har berättat för både kabinpersonal, passkontrollanter, o "säkerhetskontroll-personal" hur mycket hon ska bada o hur mkt glass hon ska äta. O de finns inte en person som inte smälter för henne när hon kommer som de lilla troll hon är, med en rosa uggla under ena Armen, o en liten kabinväska i andra handen o helt feberrosig om kinderna.
O som förväntat var bussresan till hotellet både fantastiskt och jobbig. Helt fantastiskt att sitta o kolla på naturen o snobbig för man vill bara komma fram till hotellet.
O de bästa med att komma tillbaka till samma ställe är att vi bara droppade våra saker på rummet och gick ner till Lilla restaurangen på strandpromenaden. Sen.. blev de lite glass, o poolen. Sen har vi hängt på vårt rum hela kvällen. Käkat chips, kollat film o myst på balkongen. Perfekt start!

Lördag

Full fart! Fast hela tiden med en baktanke... Mamma kom imorse, o vi for med Arvid på fotbollsträning. Så himla kul att se dessa små människor springa runt, helt förvirrade o alla sparkar samtidigt på bollen. Rätt va de är hör man tränaren skratta o säga... "- Men ni är i samma lag!!" 🤣😁😁 Så gulligt! Hem o chillade lite, vi slängde oss i soffan hela högen efter lunch med lite godis o kolla på Röjar Ralf kraschar Internet.. Blev en vända ut till lekparken en stund innan ja O Elsa åkte o handlade lite som behövdes inför resan. Har nog aldrig varit så här oförberedd. Haha, Tobbe drog ner o hämta de ut lite pengar idag. O ja har plockat ner vår stora resväska.. haha.. jaja, vi får väl börja plocka fram kläder o grejer imorgon.

Söndag och Måndag

I söndags blev de lite spontant, vi lånade med oss Lotta o åkte till Parken Zoo.
Jösses va vi köpte efter denna lilla fröken.🤦‍♀️ Hahaha... Men vädret höll nästan precis, så när vi satte oss i öppnade sej himlen. Så vi åkte hem till oss o lekte hela eftermiddagen.😊 Måndag Va lite stressad att ja skulle tycka de va jobbigt att jobba. Men de gick bra. Hela förmiddagen gick ja o verkligen kände efter varje känsla ja kunde känna i kroppen. Trött, men nöjd över dagen åkte ja hem o mötte upp familjen. Vi plockade ihop oss o åkte bort till Solstrålen för lite grillkväll. Toppen mysigt. 😃