Dagen D

Igår blev vi spontanbjudna på middag hos mamma.
Vilket resulterade i att vi blev rätt sena därifrån.
De går ju inte att komma ifrån att man vänder lite på dygnen när man är långledig, och min tanke var att vi skulle försöka vända tillbaka dem i helgen.
Men men, de gick ju sådär, och igår kväll somnade Arvid kvart över nio. Inge vidare med tanke på att jag hade ställt klockan på sju, och tänkte plocka upp honom strax innan åtta.
Men han är ju så sjukt lättväckt så han vaknade ju såklart så fort jag var uppe o tassade.
De var en toktrött liten kille jag packade ner i vagnen efter frukosten för att knata bort med till dagis.
Första dagen.
Egentligen inget nytt för honom eftersom vi var där o lekt redan en del.
Så skönt att han känner igen lokalerna och personalen redan.
Men eftersom han var så trött, blev han en aning reserverad, och inte alls med på noterna, när de gällde att sitta o gosa med Ullis..
Då blev de stora krokodiltårar.
Men strax innan vi skulle knata hem, så kom de andra barnen in, o då blev de någe helt annat.
Så spännande att kolla in dom.=)
Men runt elva packade vi ihop oss, och de var tunga ögonlock hela lilla biten hem. (tar väl max 4 min. att gå)
så kasta i honom lite kyckling o pasta o sen ny blöja, ny body och sen krascha i sängen.
Tre min. sen sov han.
Jag hann läsa en halv sida ur min pocket. annars brukar jag väl hinna med en 2, 3 kap.
 
Jag tar de lugnt en stund, tänkte slänga mig i soffan o kolla in gårdagens avsnitt av Paradise  Hotel, innan Liten vaknar igen.
 
Eftermiddagen ska vi tillbringa en vända på stan och en vända på mitt jobb.
Man kan ju hoppas på att min schema är klart.
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0