Var glada att ni inte jobbar på dagis...

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom på med stövlarna innan han ska ut i kylan.
De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.
När äntligen stövlarna sitter på, så säger Oscar:
-Dom sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att de är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.
Hon drar som en dåre i 3 minuter för att få av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen.. Då säger Oscar:
-De är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
-Okey säger hon, vi tar av dom då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.
Varför sa du inte de tidigare? Frågade hon när hon var klar.

Oscar svarade då:
-De är inte mina stövlar, dom är min brorsas, men mamma vill att jag ska ha dom idag!

Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång.
Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jackan och halsduken och frågar:
-Var är dina vantar?

-Ja la dom i stövlarna!

Kommentarer
Postat av: Sandra <3

Ja du Sandra vad säger man??? hihih... Underbart!!

2011-02-20 @ 12:17:10

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0