En "To Do" dag

Jag brukar försöka skiva ner saker som "skall göras denna vecka" det gäller allt.. Allt jag behöver få gjort, om de så är privat eller jobb..
Och nu har ja vart så himla trött ett tag så den där listan har inte riktigt blivit av.
Men så ett par dagar så har jag gått och bara kommit på mer och mer saker som MÅSTE göras, och som är lättast att göra när jag är hemma själv.
Så idag får de bli en sån dag.
 
*Tvätta fönser på övervåningen
*Gå igenom Arvids bebiskläder om man kan hitta någe lite tjockare tröjor.
*Ringa Telia
*Tvätta
*Montera ihop bokhyllan till Bebis rum
*Beställa nytt bankkort
*Besök hos BM
 
Aa som ni ser så kan de variera rätt bra.. Men allt är skönt att kunna bocka av.
Och de känns så himla bra i magen när man kan bocka av hela listan.
 
Tvätta fönser har jag gjort, tvätten snurra för fullt, ett besök på vinden är avklarat och jag sitter för tillfället i telefonkö till Telia.. och klockan är bara 10 är.. Bra jobbat! =)
 
De blir så himla dyrt att ha ett barn född i December och ett i Juni när de gäller kläder har ja kommit på=P..
Hittade en lite varmare tröja i stl. 56.. (vet att ja rensade bort en del, som jag inte tyckte om)
Men kläder som passar på sommaren för en bebis har vi ju i betydligt större stl. än 50/56... eftersom Arvid var ett halvår när de var sommar.
och alla superfina vinteroveraller kommer ju att vara för små när nya bebisen behöver vinterkläder, för då är ju Bebis ett halvår.
Bök!!!
Men behöver ju ner en vända till stan för ett besök på banken, så ja tänkte kolla lite på vad de finns..
De är ju så himla svårt att veta oxå, den kan komma om en vecka.. och den kan komma om 6 veckor..
De kan vara 8 grader nästa vecka.. och de kan vara typ 23 om 6 veckor..
Förvirrat klädtillstånd...!
 
Så.. nu kan ja bocka av Telia från listan med..
 
Undra om jag ska lägga mej och sova en stund, var uppe 5 gånger i natt. de blir man lite trött av, skönt att Tobbe jobbar halvdag idag bara.
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0