En hemmadag!

Vi vaknade inatt av att Arvid hade kräkts..
Toppen!! 
Men den där Mamma känslan sa.. -"Lugn, de är inge magsjuka" 
Har sagt de förr och säger de igen..
Lita ALLTID på en "mamma-känsla"
Med tanke på att han drack vatten utan problem efteråt, och sov som en liten gris i vår säng, och åt frukost som aldrig förr.
Då ringde min personliga 1177, och de var en "biverkningar" på Laktulosen han fått för sin knöliga mage.
Ingenting som är farligt, bara att magen kan bli "bubblig" av de, och när man då ligger ner så kan de lixom bubbla över..
Så tur i oturen..
Hade inte orkat med de oxå.. 😛 
Så nu är vi inne på tredje gången med filmen Trassel, o strax dags för lite lunch, innan ja tänkte att vi skulle ta oss ut ett tag.
De var rätt skönt att stanna hemma idag, eftersom jag fortfarande känner av förkylningen, och Arvid inte har sovit igen sig denna helg, utan vart toktrött, så att sova två timmar längre än han skulle ha fått gjort om de var dagis-dag, gjorde honom bara väl.
Och jag har passat på att göra sånt jag egentligen vill få gjort på helgen, bädda rent i sängarna, tvätta o städa.
Perfekt!
Nu... Lunch! 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0