Konstig förkylning

Ja, hela vecka har vi nog känt att Arvid har vart på G att bli förkyld.
men blivit bätte mot kvällen och sovit gott.
Tobbe nattade Arvid igår kväll, han somnade halv 8, vaknade inatt med lite feber, gav honom en alvedon, och sen sov han till halv nio imorse.
Trött kille, febern var som bortblåst och ja har inte behövt torka näsan en enda gång.
Men han är ganska trött nu, och har bäddat ner sig i soffan.
Och så har vi jobbat idag.. Blir lätt förvirrad.. Men men, är såklart hemma imorgon oxå ifall han får tillbaka febern ikväll/natt.
 
Såfort Tobbe kommer hem från jobbet så måste ja paka ihop mej och åka till mitt jobb, vi har apt ikväll, egentligen så brukar ja hoppa de om ja har vart hemma på dagen, men jag har gått en utbildning om hbtq, som vi ska börja jobba med idag, och de känns ganska viktigt att jag är med.
 
Idag när Arvid höll på att leka uppe i sitt rum, passade jag på att slänga upp de sista av julsakerna på vinden, och kunde inte låta bli att plocka ner en av påsarna med Arvids bebiskläder.=)
Mycket kommer jag inte att använda, vissa saker, speciellt inte om de blir en tjej, eftesom de är rätt mycket pojkkläder.
En del var rätt nötta, eftersom vi ärvde en del kläder.
Den gröna dressen kommer inte heller att komma till användning på bebisen, de är första kläderna Arvid hade på sig på BB, den och en pyjamas med Barbapapa på, så de kommer att hamna i en Memorie tavla jag ska göra till barnen sen.
Men en del neutrala dresser som var fräsch fick åka ner i kistan som vi har fixat till bebisen, där vi ska samla saker innan de är dags att packa upp de.=)
Kul!
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0