Ett litet byte av vårdcentral

Eftersom Arvid blev betydligt sämre igår, hög feber som inte ville ge med sig, och en hosta som inte var av denna värld, och väldigt trötta föräldrar, och Tobbe var hemma och vabade och jag skulle försöka sitta och prestera på en utbildning hela dagen på Munktell.. så efter massa ringade fram och tillbaka till den vc vi hade och var missnöjda med de mesta så beslöt vi oss igår.. (Eller ja.. efter att ha ringt till mamma och ifrågasatt hela situationen) så tog de 5 sekunder så var vi (Arvid) skriven på Skiftinges VC.
Fick en läkartid imorse så vi åkte dit, och fick träffa en toppenläkare.
Som för en gångs skull pratar med Arvid.. De är ju han som är där som patient.
De är nog de västa jag vet, Han är ju så pass stor nu så han fattar ju att vi är där för hans skull.. då kan de väl vara bra om läkaren är så pass pedagogisk så han pratar lite med barnet iallafall.
En läkare som kan prata på ett språk så att jag som mamma/barnskötare/inte-speciellt-intresserad-av-läkar-termer person fattar..
"-Han ar en plupp i halsen som inte har växt bort, som gör att den tar upp mycket onödiga bakterier, och som gör att han blir lättare sjuk och oftast då får hosta, de kallas Luftrörskatarr"
-"TACK!"
Arvid och Tobbe har spa uppe i badrummet, och jag sitter här och bara pustar ut lite, han är betydligt bättre idag, och jag hoppas på ågra fler timmars sömn inatt.
Blev inte så mycket av de igår natt..
Men men.. sova är överskattat när man har småbarn.
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0