Torsdag kväll

Åkte ner efter frukosten till gymmet.
Helt ärligt så var de nog bland de bättre passen jag någonsin gjort. =P
1000 kalorier sprang jag av mig på crossen och löpbandet.
Plus ett mage- rygg pass. Ett nytt mage-rygg pass.. Med en hel del nya övningar.
Dels körde jag plankan, 1min. och 20 sek. gånger 3..
Och dels så gav jag mig på den halva pilatesbollen.
Har ju så svårt att hålla balansen på en boll, och att då få till bra situps är då helt omöjligt.
Men på den halva bollen får du fortfarande jobba med "balansen" fast man kan koncentrera sig på att göra bra situps.
20 gånger 3 även där.. de sista 20 gjorde jag med en kettlebells på 8 kg.
De kändes rätt skönt i magen ska jag säga.
Och så den sista av mina nya övningar så satt jag mitt på bollen, lutade kroppen lite bakåt, och gjorde benlyft för den nedre delen av magen.
Självklart så körde jag även på de gamla vanliga maskinerna också.
Lovely!
 
När jag kom hem så var de dags för lunch, och när Arvid somnade så kläde vi på oss och gick ut i stormen och fixade lite på baksidan, planterade våra rabarber, gullvivor, slängde på lite ny jord, och satte en snygg träkant som markerar av rabatten lite.
Precis lagom när allt var klart så började de bökas uppe i lillsängen, och han vaknade.. =P Snacka om att man kan hans sovrutiner. hehe
Martin o Lina kom på en liten fika på eftermiddagen.
fruktsallad och massa glass, mums va!!
Trevligt var de.
 
 
När dom åkt så brassade vi på grillen, texasbiff, och potatismuffins.
Låter mumsigare än va de egentligen blev.
Potatismos som man kladdar ner i muffinsformar. (Silikonformar) och skjuts in i ugnen..
och 15 min. senare så blev de fina muffins av de.
Men jag tyckte nog att de blev lite väl torra.
Arvid var på toppenhumör nu på kvällen, lite bad, och sen så lekte vi lite i hans rum hela familjen. =)
Men efter ett tag så bad han själv om att få gå och sova.
Så utan några protester alls så somna han.
Och jag sitter och bloggar och kollar in humorgalan.
ha de!!
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0