Och stor har han blivit på 2 veckor

När jag jobbade, och hade inskolning så efter några veckor kom de ofta föräldrar och sa att så fort barnen börjar på dagis så händer de någe.
"-Ja!" kan man bara säga rycka på axlarna och försöka hålla med.
Men nu kan jag verkligen hålla med.
Vet vad han vill, förstår så mycket, och kan busa och skoja på ett annat sätt än för bara några veckor sen.
Kul!!
 
Jag blev utskickad efter att tag, och denna gång var jag förberedd med lite korsord.
Jag blev inte ens tillbaka skickad till lunchen, utan fick glatt sitta med de stora barnen och äta.
De kan ja säga är så grymt underhållande.
Att sitta med 6 stycken 4-5 åringar, som ska berätta om allt på en gång, dom pratar i munnen på varandra om allt mellan taperena dom har hemma, döden och vattenpistoler.
Ja, hur länge kunde vi ha suttit o käkat.. 15 min. kanske..=D De är så sjukt underhållande, och sen är ju jag som jag är också, jag är inte rädd för barnen, utan bjuder gärna in och kan diskutera länge o väl om tapeter, döden och vattenpistoler.
Men sen kom Ullis och Arvid, och vi bestämde lite nya tider för nästa vecka, Arvid hann riva ur hela Ullis kontorslådor och kröp in i kompisens klädskåp med sin snutte, stod där på huvudet ett tag, och försökte komma till ro. =)
Så ner i vagnen, liggläge på den och sen travade vi hem.
När vi kommer in på Äppelstigen ser vi en liten morfar (Arvids morfar) som står och skottar vår lilla framsida. =)
Mysigt, han ville komma och kramas lite med lilla dagispojken, och snacka lite skit.
Han lämnade även kan snöskyffeln. =P
han tyckte väl att vår lilla spade var lite väl tung.
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0