Vadå 1 års kritor..?

I julklapp fick Arvid kritor för småbarn, åhåå, pedagogiskt o bra tänkte jag, men allt eftersom vi använt dom så inser jag ju att han använder ju inte dom som man ska göra.
Och så läste jag nyss på en kompis blogg att hennes dotter inte heller "målar med dem som man ska"
Tanken är ju att få ett bra grepp om den tjockare delen, och sen kunde måla, men inte i dessa fall, här hålls de i spettsen och målar med tjocka bollen, eller som i Arvids fall, så används den som "napp" och blåser ur den, eller så staplar han torn med dom.
Tanken är nog toppen, men jag tror nog att nästa gång vi köper kritor, så blir de kritor med vanlig form, men den tjockare modellen.=)
Full koncentration med kritorna, och äntligen fick jag en tekning som bara han har målat på, han har inte fått till så många bilder, och har han för en gångs skull fått till någe på pappret, så är de alltid någon vuxen som suttit med honom och kladdat dit en sol, en skev katt, ett hus.. aa ni fattar, men nuuu nu kan vi äntligen spara Arvid första riktiga teckning. =D
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0