Stekte lite ägg på barnets rygg..

... Nä, men nästan..
I natt vid halv 3 vaknade Arvid och nästan kokade..
Fybubblan va varm han var, tog aldrig någon temp, konstaterade bara att en Alvedon och vatten...
Och i morse lika så.
Jag vaknade av att han låg och ropade "pappa, pappa, pappa"
Tobbe var uppe och på g till jobbet, så vi knatade upp vi också, mest för att försöka få ner hans feber lite. 39.8 tempade han då, inge vidare.
Men en Alvedon, och sen gick vi ner och ,mixade ihop en iskall smoothies, på jordgubbar, mango och smultron yoghurt..
han svepte glaset på en gång.. Mums, så skönt att han åtminstone får någonting i magen, och massor med vatten.
Maten går helbort, men men, en diet på Pigelin, vatten, smoothies, och några smörgåsbitar de är helt okey.
Han sover redan, igår sov han mellan 10-14, så jag kan tänka mig att sovschemat ser någorlunda likadant ut idag.
Jag tänker nog passa på att slöa i soffan, lite film kanske, och någonting att käka på.
 
Till kvällen blir de ett pass på gymmet, ska bli så skönt att få komma ut lite, tanken var ju att om Arvid var på bättringsvägen idag så skulle vi ta en promenad ut och leta lite Påskris, men jag tror jag får springa ut på baksidan och kapa lite buskar därifrån.=P
Går ju lika bra de..
Så skönt att Tobbe slutar vid lunch imorgon, ska nog ge mig själv lite egentid.. blir så grymt intensivt när han är så dålig, man kan inte lämna honom för att gå på toa innan han bryter ihop totalt, och blir jätteledsen, sitter man i soffan så ska han sitta nära eller på än, och börjar jag med maten i köket så ska han helst sitta på armen.
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0