Mitt sista allternativ...

Är helt klart att ringa 1177, ringer mamma, bvc, och vc helt klart före. men idag, när Arvid, mitt på dagen hade 40,1 i feber, så ville jag ha hjälp fort, eller ja.. fort och fort.. Jag stod tydligen först i kö, men de tog 20 min. innan de var någon som svarade.
Och när jag för en gångs skull fick svar, så var damen säkert närmare 80 bast..
"-Tycker vi ska avvakta ett tag, ge honom Alvedon, och vätskeersättning" fick jag till svar..
Hemma hos oss är vätskeersättning  lika med isglass och saft/vatten.. Någon som smakat på den där vätskeersättnigen?? Fiifaaaan!
Men men, de enda som ja fick lära mig var att vc vi står skrivna har akutnr.
Så dit ringde jag efter ja pratat med tanten, och blev uppringd 5 min. senare.
Av en jätte trevlig sköterska, som förstod att de egentligen nog mer handlar om en väldigt orolig mamma..
Och egentligen sa hon väl inte så mycket med än tanten, bara de att de läs så mycket bättre att få höra de av henne.
Plus att allt finns i Arvids journal nu, osv. osv..
men vi fortsätter att varva Alvedon, Ipren, glass o vatten.. Nu har han ju fått för sig att han inte ska ta emot någonting.. så vi får väl se hur länge vi kan hålla på.. 
Som jag förstod så sov han nästan fyra timmar idag också, och jag har ju världens bästa pappa, i morse fick han rycka ut och handla hem lite mer Alvedon..  
Och på Lunchen så ringde han och frågade om jag ätit.. "-Va?? ska jag också äta??" Så han kom över med lite mat till oss, som vi satt o käkade och snackade massa skit.. Såå skönt att få lite avbrott i allt..
 
När pappa åkte så fortsatte jag med mitt påskpyssel som jag gav mig på när Arvid somnade.
Lite fint decoupage papper hittade jag i mina gömmor, och uppe på vinden så viste jag att jag hade omålade vita plast ägg.. =P Perfekt..
Blev kanske aningen snålt, men har en plan till, får se om jag hinner slänga ihop de imorgon.
 
Nu ligger lillkillen och sover i soffan, och jag passar på att fixar maten, Tobbe kommer väl hem om ett litet tag, jag tänkte hoppa gymmet idag, men en promenad tänkte jag allt ta, behöver ändå till Ica..
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0