Ljuset.... Jag ser ljuset!!!!!

Lite så kände jag igår kväll, efter att Arvid fått i sig två smörgåsar så var han rätt pigg.
Tillomed så nöjd att han ville sitta med Tobbe och jobba lite vid köksbordet.
Men lagom tills vi gått och lagt oss, och precis somnat så vaknar jag av jordens illvrål från lillsängen, och går in för att trösta och stoppa om, då kommer värsta tokspyan... igen...
Fybubblan...
Inge kul alls..
Arvid skrek halvt ihjäl sig innan vi fick någon form av kontroll över situationen.
Tobbe och Arvid somnade om i vår säng, medans den redan söndernojande mamman hade betydligt svårare att komma till ro.
Men men, efter ett tag somnade jag också, och i morse tordes ja knappt vakna eftersom man inte har en aning om hur dagen kommer bli.
Men Arvid visade klart o tydligt att han var katastroftörstig, så två glas klunkade han, jag tänkte att de får väl bära eller brista.. ungen måste ju få i sig vätska.
Men den fick han behålla, och jag börjar nog ana att de var de två stora smörgåsarna som hans lilla mage inte klarade av efter att ha levt på nästan ingenting i två dygn.
Så vi började om igen med minimala portionen av smoothies, frukt, isglass, vatten, saft.
Men idag har även febern gått ner, och stretar inte fullt så mycket med vattenglaset.
Så NU.... nu kan vi nog säga att vi ser ljuset igen.. Fyfan vilken jävla vecka..
Såå skönt att Tobbe slutar tidigt idag, han hade något ärende till banken bara, sen ska vi ta långhelg.
Och med förhoppningsvis en feberfri Påsk...
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0