En helt vanlig snorig dag!

Härligt Onsdagsväder!
Dock blir de inte speciellt mycket utelek i dag.
Arvid är fortfarande snorig like hell, och knölar med allt i munnen, och är precis rödblossig om kinderna.
Bökiga tänder då.
Plus att eftersom jag har känt mig lite krasslig så kan han lika väl ha blivit lite smittat av mig med, så vi är hemma imorgon också, jag o Tobbe ska ju iväg i helgen, och då känns de bara dumt att skicka honom till förskolan en dag. (har semester på Fredag) och troligtvis dra på sig nya basiller och bli ännu mer krasslig lagom tills han ska vara hos mamma.
Men men, aktiveras behöver han ju ändå..
Så jag plockade fram lite flaskfärgen.. tejpade in hela bordet i tidningar och sen var de full fart.=)
När han var klar, var de färg precis överallt, hela han, hans stol och mer på tidiningarna än pappret..
Och de var ju tur att han hade en gammal, lite för liten pyjamas, så de var bara att ta pyjamas, tidningar och färgburkar och hiva ner i papperskorgen, och lite snyggt bära upp en röd, lilla silvrig unge och stoppe ner i ett skumbad. Perfekt!!
Hatar att sanera efter ett sådant kaos, de är nog de absolut värsta jag vet på jobbet också, när en målaraktivitet är avklarad, och man måste tvätta 6 barn som är precis lika kladdiga som Arvid var försöka valla in alla de små spretiga unga samtidigt som ska ta på precis allt under lilla färden in i skötrummet, plus 6 stycken små målarförkläden, och ett hela målarrum...
 
De fick bli en tidig lunch eftersom han var helt slut, redan fm. promenaden så började han lägga sig till rätta och tänkte somna lite.=P
Så nu sover han för fulla drag, och jag ska förbereda middagen, pappa kommer över och ska käka med oss, så jag tänkte mysa till de med lite potatisgratäng.
 
Efter lite mellis så ska vi åka ner på stan och plocka upp Åsa, tanken var väl en liten fika på stan efter jobb, men vill inte släpa runt på Arvid där nere när han mår som han gör.
Så de får bli lite fika här hemma istället.
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0