Så jävla surt!

Pepp o glad hoppade jag in i taxin halv 1 inatt, och vi åkte till busstationen, mötte upp Sandra och Nina.
Lika nöjda o lika pepp.
Klockan blev 1, och klockan blev kvart över 1 och klockan blev halv 2.. Nöjdheten och peppet gick sakta men säkert över i frustrerade och iskalla kroppar.
När de kom busslast efter busslast med fulla o glada "fotbollsgubbar", en busschafför sa att bussen blir nog sen eftersom alla bussar vart på fotboll...
Men klockan närmade sig 2 och folk började droppa av, vi kröp in i Ninas bil o värmde oss, närmare halv 3 konstaterade "ledaren" att "OJ, de var visst ingen buss bokad!!"
"???????"                 "%&)=((/&%#%&"#¤%&/()?=)(&/%¤&%)ÒJHGGR#"
40-50 komunalartanter har stått i nästan två timmar helt i onödan och väntat på en buss som inte fanns!
Ska man skratta eller gråta!!
Typ!
Man vet lixom inte vad man ska känna, nästan lättnad över att få krypa ner i en varm säng under Tobbes täcke, men en så sjuk frustration att vår över en månad långa pepp och förväntan bara försvann över en fucking obokad bussjävel..
Inte de lättaste att somna så runt 4 kollade jag på klockan sist, och där någonstans somnade jag, vaknade strax efter 8 och hörde Arvid och Tobbe sitta och busa nere vid frukostbordet.. NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Fuck de var fan ingen dröm..
Lite småsur knatade jag ner, tog en macka, hällde upp en Celsius och drog till mitt andra hem..
30 min. på crossen på level 9.. (annars level 6) och sen 30 min intervall på löpbandet 5 min. löpning 5 min. power walk.. ut med lite ilska.. skönt!
Men men, nu tar vi nya tag, och väntar på mailet som skulle komma på Måndag om vad som händer..
Vi håller alla tummar och tår över ett nytt försök på en resa till shoppingresa.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0