Såja..

Fick ett sånt där Sandra infall igår, "aggera innan, tänka efter" fick för mig att jag inte alls skulle börja jobba i Februari, utan passa på att vara hemma ett tag till, planera för mig själv, och konstaterade att jag kan ju vara hemma till April.
Sagt o gjort, på kvällen pratade jag med Tobbe i telefon, och kom med mitt toppenförslag, han tyckte typ.. aa, men räkna på dagarna först, kan ju vara bra att spara.
Jajaja!!
Senare på  kvällen satte jag mig o räknade och konstateradde att jo, visst kan jag vara hemma till April, men då har jag typ inga dagar kvar.
Möööö!!
Hade ett bokat möte med Ullis idag, så imorse.. (fan va kallt de var) åkte vinteroverallen på, o ner i vagnen, och så knatade vi mot Arvids förskola. (ja, jag måste väl lära mig säga de nu)
Så fort vi kom in så lyste Arvid upp, ville ner o utbrast "-Heeeeeej kisse!!!!!" till Ullis.. ååå, min lilla älskling, han behöver ju de här, leka med andra barn, han är sjukt nyfiken och vill vara med där de händer.=D
Så i en och en halv timma kröp han runt o leka med sina blivande förskolekompisar, alla småflickor var framme direkt och skulle "hjälpa" o "ta hand om" han var så nöjd med den uppmärksamheten.
Jag och Ullis satt och pratade och jag berättade att igentligen handlar de bara om att jag flyttar ångesten några månader.. De handlar bara om mig själv, jag har tyckt att de har vart så sjuuukt mysigt att få ha den här alldeles speciella tid som de faktist ändå är att få vara hemma med sitt barn, vissa känner bara rastlöshet och längtar att få börja jobba o "träffa folk igen" men vissa avgudar att gå hemma o strosa, jag väljer själv vilka o när jag vill "träffas", jag kan väl känna att när vi äntligen har får vår lilla gryn, så ska någon annan ta hand om honom för tt samhället ser ut så.. De suger!
Men efter samtalet idag, med den helt underbara personal som de faktist är där, dom konstaterade jag att de är helt okey att känna sig ledsen, och visa sina känslor, så kände jag mig fjäderlätt när jag gick hem, och att de faktiskt ändå är en ny tid i livet. ALLA måste gå igenom inskolningen med sitt barn..
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0