Gookväll i stugan

Seg dag, Tobbe åkte o tränade och jag o Arvid var ute o lekte en stund på fm.
Men han var så sjukt trött o gnällig, så de blev inte långvarigt.
Lunch och sovstund, även sömnen var inte speciellt långvarig, ca en timma, och de klarar han inte.
Så denna eftermiddag har vart grymt seg, grinig o gnällig, vi tog en promenad till ÖoB och shoppade en herrans massa batterier till alla hans nya saker som ska spela, blinka o låta.
Sen har vi bara vart hemma, Tobbe har tapetserat, och jag o Arvid har mest bara vart lite smågriniga på varann.
Men såg när jag bytte på honom att de stretar på båda sidorna om hans framtänder, så de är väl befodrat att han inte har några toppendagar här framöver.
Har även prövar att klippa hans hår med maskinen. (Nä, inte samma frisyr som sin pappa) bak i nacken och på sidorna, och de var betydligt mycke lättare än att försöka trixa med saxen, medans han sitter o hela tiden ska kolla vad jag sysslar med bakom huvudet på honom, totalt livsfarligt.
Men de här gick finfint, först var han lite rädd för den, men med allt mitt smink att plocka med gick de tillslut.
Och han blev så fin, ser ut som en stor pojke.=D
 
Imorgon blir de IKEA för hela slantet, så har precis kastat runt med lite pengar på kontona och kollar hemsidan.
Någe ska vi väl komma hem med.
Mamma får haka på som förste barnvagnsförare, och småbarns underhållare.
Hon var toppennöjd med de jobbet.
Nähä, ta o måla lite naglar, Tobbe kollar film, och Arvid har redom somnat.
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0