Ett litet kladdigt öga..

Isak har vart kladdig i sitt ena öga, fick syn på de igår, och han var så sjukt svullen och kunde inte riktigt öppna hela ögat, så jag har tvättat med vatten, för de har även kommit ut små gul/gröna klumpar och idag när han kom hem så såg de inte alls kul ut.
Så jag ringde vetrinären, och hon tyckte att jag skulle komma på en gång så de inte var någe sår eller satt någe större skräp.
Sagt o gjort, in med katt i buren o på med lite kläder på barnet, och sen styra mot Djurkliniken.
I telefonen så låter de på henne som att världen håller på att rasa samman och att vi nästan är försenade innan ja ringt, när vi väl kommer dit, o jag har baxat in vagn med en unge som inte alls vill sitta där o en astung kattbur. (De är fan tur att de finns lite muskler under fettet) så blir vi sittandes i väntrummet i 35 minuter, de är jättekul med en Arvid, som river varenda kattmatspåse som finns..
När vi kom in och hon fick konstatera att de rörde sig om en helt vanling ögoninflammation, ett recept på ögondroppar utskrivet och en ny tid på fredag, efter typ 10 min. var de dax att betala skiten.. 800 kr Tack!! Dra ni ditt pepparn växer med mina 800 spänn..
Kul pengar!
Plus att jag blev så sjukt irriterad på några som satt ute i väntrummet, jag tror hela deras liv bestod av KATT, de var de enda dom pratade om på de 35 min. ja satt där, men hallå, klart man tycker om sina sjur, och bryr sig, annars skulle ju inte ja vart där, men de måste väl ändå finnas någon gräns, de är trotts allt ett djur, aa, ja vet inte, men kan tycka att de bli aningen för mycket när man ser sin katt som sin "bebis" , man kan inte lägga hela ens liv åt ett djur, skaffa sig ett liv kanske..
Komentaren ja fick när hon föste ut Isak ur buren var ändå, "-Att de var minsann en stooor o ståtlig herre, är de han som är kung på gatan hemma."
 

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Ludvig

Haha, du är så kul! <3

2013-11-20 @ 07:51:00
URL: http://www.aprilbaby.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0