10 december - Hela dagen

Redan kvart i 8 var vi uppe och stökade imorse.
Plockade o fixade.
Frukost, mys, fixa halkplutter på en hel hög med strumpor, när vi kände oss klara så tog vi en promenad till ÖoB och Ica.
Handlade lite till div. presenet, och en hel del bakingredienser.
Sakta men säkert börjar de ljusna på kalasfronten, de är alltid lite kaos ett tag, innan man fått koll på allt som ska bakas, handlas, bjudas o fixas, en miljon små lappar överallt.
Aja, de har ju sin charm. =P
Kunde de inte ha fått vart lite kallt ett tag då??
De har ju vart undrbart fina dagar ett tag ju, älskar när de är så här lite lagom med snö, man kan ta sig fram med vagnen, men de känns ändå som vinter, snö, kall o klar luft.
Nä, då ska de bli plus på en gång, kladd o slafft.. 
 
Lite lunch strax, och sen blir de nattinatti en stund för lilla, och jag ska väl göra min tredje bulldeg denna v. Första gick åt skogen, och efter att räknat på antal gäster till helgen så behövdes de inte så lång betänketid för att konstatera att bullarna inte kommer räcka. Åhhhååååå, Tobbe konstaterade igår efter mitt lilla gnäll, att jag har alldeles för kort tålamod för att baka.
 
Men men, de är ju kul när de blir klart, och de är ju kul att bjuda på någe som man lyckats med..=P

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0