1 Februari

=D
Solig dag.. grannarna brevid jobbet snickrade på sitt hus, och solen sken på de nerdragna gardinerna när vi skulle söva barnen, så vi låstades för ett tag att de var sommar.. haha!

Fan va sur ja bli på JOBI skor.. de som kommer ut till arbetsplatserna o säljer skor.. =/
Köpte ett par skor till förra vintern.. (ca 800 kr)
som gick sönder efter 3 månaders anv. gick sönder.. visade upp skiten för en snubbe som var här o försökte sälja på oss skor.. o han sa att de var fler som hade gått sönder på samma sätt, (fabrikationsfel) så de skulle inte vara några problem alls att skicka tillbaka dom o få pengarna tillbaka eller ett par nya. Så ja skickade tillbaka dom i början på november.. och fyllde i att ja ville ha pengarna tillbaka..
I mitten på jan. tog jag kontackt med dom igen för att kolla vart pengarna tagit vägen.. ojoj! många kostiga ursäkter..
och efter mycket om och men så fick ja kontakt.. bara på mail!!
dom rebjöd mig 200 kr..??
Nä.. de är fan inte okey.. killen som ja visade dom för sa.. bla.. bla.. blaa!!!!
så idag så ringde ja upp.. o blev fly förbannad..!!!! 
 vet ni va ja fick för svar!!!!!    "-Du har ju godtagit att få 200 kr" (jag har inte äns blivit förfrågad.. ja fick mailet och utbetalningskortet på samma dag..!
Jaja era dumma jävlar..!!!! Never ever att ja tänker köpa deras skor igen!!!!!!

Åka o träna efter jobbet! skönt.. sen hem o släppa ut kissarna.. gud va sugna dom är på att vara ute.. =) står o skriker vid dörren hela morgonen.. (Dom får inte vara ute när vi inte är hemma)

Nä.. men ha de då!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Sandra,

jag hittade hit tack vare att jag "prenumererar" på allt som skrivs om Jobi.

I detta fallet är det jättebra, eftersom det helt uppenbart föreligger missförstånd.



Dina skor är köpta vecka 42, år 2009.

Jag undrar naturligtvis varför du reklamerar dessa 2 år senare, när de gick sönder efter 3 månaders användning?



Flitig mejlväxling har skett mellan dig och oss (Thomas) sedan vi tagit emot dina skor.

Den 5/12 2011 fick du till att börja med ett mejl med en förfrågan om du ville ha en återbetalning på 200 kr efter avdrag för slitage och användningstid (enligt praxis från Svenska Skårådet). Vi bad om svar inom en månad.

Våra rutiner är att aldrig sätta in pengar, förrän vi är överens med kunden, eftersom vi är noga med att våra kunder är nöjda med och förstår vår bedömning.

Först 23/1 kom ett ok via mejl från dig, efter din förfrågan om vad som hände i ärendet.

24/1 försökte vår ekonomiavdelning att sätta in pengar på det konto som du angivit, och det stämde inte. Därför kunde vi inte sätta in pengar.

Därpå skickades en utbetalningsavi.



Jag har gått igenom hela mejlväxlingen, inkommen returnota och nu läst på din blogg.

Vi är måna om nöjda kunder och våra rutiner har fungerat i över 25 år.

Vi anser inte att vi har gjort något fel i ditt ärende.

Mitt råd till dig när en vara går sönder, är att inte vänta 2 år med att reklamera den.

Hade du gjort det direkt, d v s säsongen 2009/2010, hade vi naturligtvis gett dig full betalning tillbaks för ett fabrikationsfel.



Med bästa hälsningar

Mia Ekander

JOBI Footright AB

2012-02-03 @ 16:05:53
URL: http://www.jobi.se

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0