Tankar...

Man säger ju att man dras till sin motsatts, och ja tror nog att de stämmer..
För jag o Tobbe är nog de mest olika människorna som finns.. haha



*Han är spara, Jag är slösa
*Han är planera, Spontan är mitt förnamn


Han lever som Mia Skäringer skrev i sin bok, I en stor Jönssonligeplan.
Utritan o planerat in i minsta detalj.

Och jag hatar att behöva bestämma o planera, tycker de är skitkul om de en kväll ringer på dörren och man för besök, eller att man sitter en morgon vid frukosten, och säger.. fan nu åker vi till Stockholm o kikar.

Klart ja bestämmer, ja bestämmer att på Torsdag ska ja träffa en polare, eller ja bestämmer att i helgen ska vi åka på den där mysa lilla trippen..

Jag hatar att sitta o skriva matlista på Söndagar, men de gör ja bara för att de är så jobbigt på vardagarna att försöka komma på vad man ska äta.
Folk säger att de där ändras när du får barn, då måste man leva planerat, Bläää!!
De brukar ja inte äns höra på, haaha.

Men sen brukar ja tänka att man är ju säkert bra för varandra när man är så olika, tänk om Tobbe skulle ha någon som är lika planerad som han... haha Ojoj!! Va planerat liv dom skulle ha då..
eller om jag hade någon som va lika spontan o "fladdrig" som jag... då skulle de nog inte bli någonting gjort.
haha

Så de är nog meningen att de ska passa ihop, lite som ett pussel eller ett jing jang, tänk dej två höger bitar..;) haha


Jaja men vi hörs om ett tag...

Kommentarer
Postat av: Fia

äsch så jäkla planerat behöver man inte leva när de kommer! ;D Spontant is thie shiet ! ;D

2010-10-27 @ 06:17:13
URL: http://sagacarolina.blogg.se/
Postat av: Kim

Ha ha :) Jag levdse som du gör nu innan barnen kom. var spontan i allt jag gjorde.... sen kom alva.. och det sket sig när jag insåg att jag mer eller mindre fick leva efter hennes rutiner, det där med att vara spontan är liksom lite svårt med små barn....

2010-10-27 @ 20:38:05

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0