Vems ansvar är hålet i gräset??

I höstas så kom de en massa gubbar och grävde ner fiber på vår allmänning på baksidan av våra radhus.
Och nu i våras så har de sjunkit precis där kabeln är nergrävd.
Precis lagom så att små fötter går ner, och precis lagom ljupt för att de ska fastna och göra sig riktigt illa.
Så förra Måndagen tog jag tag i de och ringde till Svensk Infrastruktur, fick prata med en mann som var jätte förstående och tillmötesgående, och redan på eftermiddagen så var de två killar från kommunen och gick här och kikade.
Fick en återkoppling dagen efter att de var kommunens ansvar, och ville jag veta med fick jag kontaka dom.
Sagt och gjort, de hände ingenting på hela veckan, så i Måndags så ringde jag till kommunen och där tog de stopp..
Jag blev runtkopplad till hela stan tror ja.. och ingen vill ta på sig ansvaret..
Sist så fick jag ett nr till en Eva som skulle vara fullt förstående med situationen, och idag fick jag tag på henne, och hon fattade i princip ingenting..
Så.. imorgon tänkte jag nog börja om igen med Svensk Infrastruktur..
visst ja kanske inte ska lägga ner hela mitt liv i de här.. Men de är ju trotts allt vår unge som kommer kliva ner och bryta benet i de jävla hålet, och kan jag förhindra de så skulle jag kunna ringa jorden runt om de behövs för detta hål..
Man kan analysera sönder allt när man har 5 timmar helt för sig själv varje dag..=P hahaha..
Jag och en annan mamma-ledig mamma på gatan har även konstaterat att de körs väldigt mycket bil (och alldeles för fort) på vår gata mellan radhusena. (Endast i och urlastning är tillåtet)
och nu handlar de inte om att vi vill vara tjuriga tanter som sitter och hyttar med varsinn tjäpp..
Utan man vill kunna slappna av när våra barn är ute på gatan och cyklar och spelar fotboll.
Och man ska inte behöva skrämma livet ut dom att dom ska akta sig för kurvan, för där kommer de bilar jättefort...
Så.. såfort jag bli klar med mitt "Fiber-hål" så börjar jag väl om hos Kummunen med att vi vill ha någon typ av farthinder.. gråsuggor eller någe liknande..
 
Middagen står och puttrar på spisen, och Arvid sitter och spelar på min telefon en stund.
tanken var att Elin skulle komma förbi en stund.. (pratade med henne kl.1) och nu är klockan fem och hon har fortfarande inte dykt upp.. Unge!!!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0