Bra helg

 Vi satt vid köksbordet o käkade lunch igår, och lite spontant bestämde vi oss för att åka till Parken Zoo.
Så himla mysigt att gå där och strosa och titta på djuren. 
Även om Arvid efter max 30 minuter tyckte att vi var klara med djurtittandet och ville ner och åka karuseller.
Och han får  bestämma, vi är ju trotts allt sär för hans skull.
Så han och pappan åkte alla.. (som Arvid får åka) och jag ryckte in på dom ja fick åka.. 😛 
Och tyvärr så har ja dinosaurierna flyttat.
Och lemurer har tagit över, så himla söta.
 
Eftermiddagen tillbringade vi hemma.
Käkade lite, och höll på och fixade lite ute.
 
Idag lämnade jag Arvid som vanligt, och tog en morgonpromenad, denna dag hade jag morfar som sällskap, dock i telefonen.
Men han pratade oh pratade..
Så jag hann gå rundan, hem o käka en banan och ta mej ner till stan... 😛 Trevligt!
(Hade handsfree i bilen)
Handlade lite nya tröjor till Arvid, och kikade på nya Adidas skor.
Eftersom Tobbe hade med sig Arvid igår och laserade altanen.... och ja ni vet ju hur barn ser ut när dom har målat stående med stor pensel... och på sig hade han inte precis några slit och slängkläder, och på fötterna sina grå Adidas skor.. 123456.... Jag älskar den pappan!!!! 
 
Strax ska jag hämta hem Arvid igen, vi ska åka till Babyproffsen och köpa bilstol till honom.
Egentligen så vill jag nog att han sitter bakvänt ett tag till...
Men rent praktiskt så går de inte när vi sätter in babyskyddet. (Som vi vill ha i framsätet)
Och egentligen så sitter han inte helt bra just nu i bakvända stolen, lite långa ben.. men de är ju längden på överkroppen man ska gå på, huvudet ska inte sticka upp en viss bit på stolen.
Och barn i hans åldern har fortfarande förhållandevis tungt huvud.. vilket inte är så bra om man krockar när han sitter framåtvänd.
Men insåg igår när vi var in en snabbis och kikade att stolarna har utvecklats en del sen typ ja och Elin var små..
De var både stöd och extra stöd för huvudet i krock och sov synpunkt,  även isofix fästen som både ja o Tobbe var helt överens om att vi ville ha, och bältesfästningen så annorlunda ut, sen hittade jag en jag fastnade för och Tobbe en annan.. Hans kostade 2000 o den ja hittade kostade 2800.. så vi får se idag vad dom säger.. GANSKA bra priser.. 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0