Oljor som gör underverk för kroppen

Om jag ska säga någonting positivt om att vara gravid så är de nog att mitt hår växer så jag ser de..
(har annars ett hår som växer väldigt sakta)
Plus att eftersom jag äter järntillskott så blir de hysretsískt bra kvalité på de oxå..
Tyvärr så är både hår och hud så sjuuukt torr..
Men äntligen så har ju Lyko öppnat på tuna park igen, så jag åkte dit, och fick experthjälp.
Man får blunda när man betalar... men denna ojla gör underverk för håret..
Någon annan ojla som gör underverk är Bio-oil..
hade dessa på mina bristningar efter graviditeten med Arvid, och de försvann..
klart man kunde skymta dom om man glor..
men i de stora hela så syns dom inte.
Så jag hoppas att denna ojla ska hjälpa lite i förebyggande oxå, morgon och kväll får magen nu sig en omgång med denna.
En annan ojla som egentligen inte har någonting med "läkning" att göra är Pjur women..
Den sälj i sexleksaksbutiker, och är framtagen som ett glidmedel, men ja lovar.. ;) Den funkar till allt från de den är till för.. smörja in sej efter rakning för att bli sammetslen, har man problem med att låren gnor emot när man går i små sommarklänningar så är den perfekt att smeta på insidan av låren, smörja in fötterna med.. aa ni fattar.. den funkar till allt..
Så tänkte testa att smörja in "fiffin" med den.. för att undvika att spricka under förlossningen..
Sprack ingenting med Arvid, men är livrädd att göra de denna gång..
och olja ska motverka att man gör de, så efter v 30 så kommer hela jag vara som en hal ål.. hahahaha.
En annan sak jag drack innan Arvid kom var Hallonbladste, De ska hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.
 
 
 
De drack jag med Arvid, och jag kan ju inte säga om de faktist hjälpte.. men jag hade inte speciellt ont någonstans efteråt.. och blöde knappt någe alls.. =) *Tummen upp*
 
 
Nu sitter Arvid och bakar med trolldeg vi vispade ihop, och jag passar på att kasta in ett inlägg här..
Hmmm.. Vad ska vi hitta på nu då??
Pappa har precis åkt härifrån..
Han kom hit med lite lunch, jösses sån himla vardagslyx att få god mat serverad till dörren, och lite vuxensällskap ett tag.
han handlar mat från ett lunchställe som heter Valhalla.. Och de är så sjukt gott.. Rekommenderas starkt..=D
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0