Kunde väl aldrig tro att jag skulle sitta med vårt lilla barn i famnen samma kväll, när jag hoppade på cykel på morgonen och åkte med Arvid till förskolan.
Åkte tillbaka hem och gjorde mej iordning och åkte ner och mötte Elin på stan för en lunch och lite shopping.
Sagt och gjort..
När ja var på väg hem kom första värken i bilen utanför Ica..
Men o andra sidan så gjorde ja inte så stor sak av de eftersom dessa värkar har kommit och gått några nätter tidigare.
Men väl hemma började jag inse att värkarna kom regelbundet men en så länge med 15 min. mellan.
När se hade gått över en timma och de inte gav sig så ringde ja Tobbe för att be honom hämta hem Arvid när han slutade, ringde förskolan och talade om att de hade startat och att Tobbe hämtar Arvid.
Jobbade på hemma, och tänkte att "Härligt.. Imorgon har vi säkert en liten bebis"  Eftersom Arvids var så långdragen (vet att andra går snabbare, men bm sa räkna ungefär halv den första förlossningen) 
Så med de i bakhuvudet hann klockan bli ca 15.40 när de bara var ca 4 minuter mellan värkarna.. 
Tobbe och Arvid kommer hem 40 min senare och då var de kanske 2 redan.. 
Tobbe börjar nog inse där någonstans att de är dags att åka in, detta kommer gå fort, ringer upp mamma och ber henne komma, hon kommer vid 16.40 och vi blir inskrivna på förlossningen ca 17.15..
Får lustgas direkt, och då är de så sjukt intensivt att personalen redan då började förbereda sig på att de skulle komma en bebis.
Men de avtog ett tag, och ca en timma senare startade de igen, och då hade ja istort sätt en enda lång värk, krystade och flåsade i den underbara lustgasmasken..
Tobbe var ett underbart stöd vid min sida..
Rätt var de var så hör ja en av bm säga.. -"så o där kom andra axeln.." 
Yes var min tanke.. Fan va bra ja är!!!
Och 19.14 kom de ut en liten tjej..
Hon är helt underbar!! 
Moderkakan kom precis så bra som den skulle komma.. vilket oxå var ett litteratur orosmoment eftersom min fastnade med Arvid.
 
Vi bara satt där med henne och njöt av situationen och båda var nog lite snopna att de gick så himla snabbt och smidigt.
Den obligatoriska Fikabrickan kom in.. 
Och de är så sjuuukt gott när man inte har käkat sen lunchen.. 😛 
Jag var uppe på benen på en gång och personalen ville skicka oss till BB ganska snart, eftersom de var fullt på förlossningen..
Första natten är väl som för alla andra nyblivna föräldrar.. 😊 
Helt sjukt trötta, men fick inte en minut sömn..
Inte för att Elsa inte sov, utan för att man bara sitter och tittar på henne hela natten.. Av alla möjliga anledningar. 😛
Hon blev godkänd i alla undersökningar som genomgicks dagen efter och efter lite lunch i magen så packade vi ihop våra saker och åkte hem.
Äntligen skulle vi få samla ihop hela lilla familjen.
Någonting som var de mest känslosamma ja gjort..
När jag ser Arvid sitta med Elsa i soffan kunde den känsliga mamman inte hålla tårarna borta längre.
Dagarna tillbringar hon sovandes...
Äter... och sover.. 
❤Vår älskade lilla Elsa är äntligen här!! ❤

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken underbar bild!!! Så fina. Stort grattis till er sötnos. Kramar kusin

2016-06-02 @ 20:20:17

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0