Jag skulle ju bli en cool mamma!

I morse när vi gjorde oss iordning för att börja en ny vecka, så fick jag se att Arvid hade stora röda svullna utslag över hela rumpan och ryggen. (och de var inte bara några små prickar, utan stora röda ringar)
Mitt hjärta slog en liten volt, och de blir alltid en sån krypande nervös känsla i kroppen en mikrosekund, när jag inte har kontroll över situationen.
Men, han var pigg och glad, dock så kliade han sig helt kopiöst på de svullna områdena, och sa att han har ont på stjärten.
Så jag ringde och vab-anmälde mig på jobbet, ringde Arvids dagis, och så ringde ja VC som skulle ringa upp typ nästan en och en halv timma senare, och såklart.. Mamma! Som kan allt om sjukdomar och konstiga svullna ringar och sånt..=P
Ja.. såklart.. varför ringde ja inte henne före VC, o andra sidan visste ja ju inte om ifall de blir värre och behövdes ses över av en läkare, då är de ju alltid lika bra att ha en telefontid bokad.
Men mamma kom med sina goda råd, (troligtvis samma sak dom skulle ha sagt på Tunafors..=P) haha!
Så på med lite hydrokortison.. simsalabim.... En timma senare syns inte ett spår..
Hahahah vafan!!! vad ska jag säga nu då när dom ringer från vc.. jaja..
Nödvändigt att vabba.. Men vafan.. Bättre än att chansa... Hatar verkligen föräldrar som kommer och säger... -"Vi prövar!! Ni får ringa om h*n inte orkar" och så går de två timmar så får vi ringa för ungen är toksnorig eller va de nu kan handla om.. och dels inte orkar med verksamheten och dels så har hunnit smittat ner 4 barn och en personal till... För att föräldern är "ivrig" på att jobba..
Nä.. De är bara trams.
Så nu har vi precis kommit in från en liten promenad ute i regnet.
Eftersom Arvid inte kom utanför dörren en enda gång i går, så kände jag att skit samma om de regnar.
Ungen måste få byta lite luft.
Så på med bra kläder och stövlar, och så kan vi hoppa i vattenpölarna..=)
 
Igår var Märta och Micke över på en liten fika, alltid lika trevligt att sitta o flamsa med dom.
Och jag visade Märta Gekå´s blogg.. Hon höll på att dö för varje inlägg.. De sög i hennes shoppingtarm..
Ja, Märta, mamma och Elin har bokat stuga till i höst.
Märta har aldrig vart där, och har tjatat på mej typ i flera år på att få följa med.=P
Så nu är de väl dags.
Mysig liten höstutflykt.
 
Nähä, om vi skulle ta o fixa lite mellis!
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0