*

Måste bara få komma med ett litet tips på en riktigt grym frukost, mellis, eller dessert..
Chiapudding! Tummen upp för dessa små Chiafrön.
Som man kan blanda med de mesta och få de till en "dessertgod mellis".
De finns en hel uppsjö av recept, men jag kör på de simplaste simpla.. Mjölk, chiafrön och vaniljpulver.
Och imorse hade jag tinade blåbär till.
helt perfekta 155 kcal..=)
Och idag gjorde jag samma grynd, men blandade i mosad banan till morgondagens frukost.
De ska stå i kylen under natten.
Så de är ju perfekt att ta med till frukosten på jobbet.
Fick bli en vilodag idag.
har vart lite trött de senaste dagarna på när ja har vart nere o kört, men de är ju för att jag ligger på ett sånt kaloriunderskott, så de är ju inte så konstigt.
Så man får experimentera lite med mat o tid så att de ska bli så bra som möjligt.
 
Åsa var över hos oss igår, hon kom på eftermiddagen o var kvar enda tills jag körde hem henne innan gymmet.
Och Arvid har hittat sin nya bästis..=P
Har aldrig sett honom så ledsen när någon ska gå hem som han blev när Åsa skulle hem..
"-NäääÄää! Ja vill inte!!" Utbrast han storgråtandes när hon började packa ihop sina saker.
"-Ja lill solla määäää!!!" (-"Jag vill följa med!!!"
Men liten då.
Och de var de första han frågade om imorse.
Så vi får väl bjuda över henne på mat snart igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0