=D

Snacka om härligt vinterväder ute.
Synd bara att Arvid inte somnade i vagnen när vi tog en promenad hem från föris.
Så efter 40 min. så insåg jag att antingen fortsätter jag trava på och han kommer somna på soffan efter fyra.
Eller så får vi vackert ta och knata hem.
Jag valde de sistnämnda.
För jag vet hur bökigt de blir om han inte sover.
Har vart på första hjälpen utbildning idag, med inriktning på små barn, och de var precis så bra som jag hade förväntat mej.
Glömde bort att andas i mellan åt, man vill ta in precis allt som hon sa.
Samtidigt som tanken slog mej sinnessjukt många gånger att de fååååår inte hända någonting med Arvid.
Jag har utfört en full "sätta-i-halsen-första-hjälpen" på jobbet för några år sen.
och jag var stencool, och gjorde precis som man skulle, och de gick jättebra.
Men asså när de gäller ens barn då vettefan hur stencool jag skulle vara..
Eller så skulle jag de, för att jag vet att Tobbe INTE är de i en sätta-i-halsen-situation.
Men, men.. utbildningen slutade kl. 11, och de gjorde min arbetsdag med, för jag tog komp resten.
Skönt att kunna åkte och hämta hem Arvid redan efter lunch.=)
 
Igår så hade mamma bestämt att hon och Kalle skulle hämta hem Arvid lite tidigare, och gå hem och mysa lite.
Och de hade gått precis så bra som ja trodde, han blev överlycklig, mormorn blir överlycklig, och jag kan slappa lite på väg hem från jobbet. en Win, Win lixom..=)
Sen stannade dom kvar på lite mat, och efter de så styrde jag ner till gymmet för ett mag- och tricepspass.
Gick grymt bra i styrkan, men inte fullt lika bra i motionen.
jaja..
Får se om de blir ett sista sucken pass innan vägningen imorgon.. eller om vi bara tar Fredag när Tobbe kommer hem.
Skulle nog egentligen bara vilja lägga mej i soffan o kolla på någon riktigt bar film, va länge sen vi hittade någon som var riktigt bra..
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0