Lördag och kalas

Äntligen har dagen kommit som Arvid har frågat om sen typ 2 veckor tillbaka.
Han ska få ha sitt 3 års kalas idag.
Tyvärr så vaknade vi i Torsdag, började förbereda för dagens Nobelmiddag på Arvids föris, men planeringar kan ändras snabbt, strax innan vi skulle åka så tyckte jag han såg lite risig ut, så jag tempade honom, och  han hade 38,3..=/ så de var ju bara att ringa runt och sjukanmäla oss, och sen bädda ner oss i soffan igen.
igår var samma sak, han tempade 38.0.. så vi diskuterade fram och tillbaka, men beslöt oss för att ha lite kalas endå, dels så är han ju pigg, piggelin idag, dels är de skönt att ha de gjort för allas del.. och de kan va svårt i slutet på December att få till ett spontankalas..
Och jag messade runt till lite folk.. och folk var på, på vår plan endå.. Guld!!!
 
Så för tillfället är Tobbe till gymmet, och sen ska vi börja packa fram lite, vi har verkligen bantat ner på bakning och godsaker detta kalas.. Arvid har fått valt allt.. glasstårta.. jag köpte massor av vanligglass och tänkte göra glassberg med massa goda tillbehör, lite marshmallow-klubbor, och bokstavskex.. De är ju Arvids kalas, han tyckte att de var bra så..=P
De blir väl till att blåsa en hög med ballonger, min tanke och plan var att köpa heliumfyllda ballongen från partyverkstan, men herregud.. 30 kr per liten ballong.. inte en chans..
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0