Utflyktsdag i regnet

Strax innan kl. 9 så knatade jag och Arvid bort med en fullpackad vagn, för att möta upp andra föräldrar, barn och personal utanför Solstrålen.
Det var bokat ett kosläpp hos en bonde ute i Hällberga.
Så vi hoppade på stora bussen, och åkte. Arvid var mäkta imponerad av att få sitta på stor-pojke-bilkudde, på eget säte och titta ut.
Och efter ett tag kom vi fram till en jättesöt liten bondgård, precis lagom för en liten förskoleavd. att besöka..
Allt var jättebra ordnat av både personal och bonde.
allt utom vädret då..
Men men, både jag och Arvid hade underställ, ullstrumpor och allt annat som kan behövas för att vara ute i 4 grader och regn.
Vi fick klappa hästarna, kattungarna och kalvarna, Arvid höll på att bryta ihop när vi skulle klappa kalvarna.. han blev skiträdd och ville inte allt att deras slibbiga tungor skulle smaka på honom..=) Kan fatta honom, jag höll mej lite till att klappa bakom örat lite snyggt..=P
Kattungarna var ju desto mysigare.=)
Men Arvids stora lycka var ju ändå traktorerna..=)=)
"-Ååhååååååooooooo!" fick han fram när traktorerna kom farandes, plus att han fick klämma och känna på en som stod parkerad på gårdet.=)
Här står han faktiskt och pratar om en utav de parkerade traktorerna.=)
Själva kosläppet fick jag tyvärr inga bilder på, eftersom att vi stod på ett två meter högt traktorsläp.. utan staket runt, mitt i kohagen så fanns de inte ens en tanka på att fota överhuvudtaget.. såg mest till att ingen unge ramlade över kanten..
Men de var så sjukt häftigt, dels att komma dom sååå nära, dom var ju lixom fram och nosade på oss, jisses va stooora dom är när man ser dom så nära, plus att man blir ju så varm i hela mammahjärtat av att se Arvid bli så himla glad... Han satt bara och skrek rakt ut av glädje när de stora kossorna kom skuttandes.
Men vi bokade om bussen och åkte hem nästan två timmar tidigare för att barnen var så himla kalla och frusna.
Men då hade jag en trött kille brevid mej som vinkade och bankade hejdå till kossorna.
Nu ligger han och sussar som bäst, och jag tänkte ställa mig och grädda lite pannkakor, eftersom de blev lite sisådär med maten så behövs de ett lite mer matigare mellis..
 
ha de sålänge!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0