Soliga dagar!

Efter mat och mys så åkte på mitt lilla uppdrag i Sundbyholm igår, och jisses.. Jag har nog hittat mitt lilla Smultronställe..
En kvinna som hade en liten, liten stuga på sin tomt, och i den stugan var de fullt med massa "skit" i vissas ögon, rena himmelriket i mina.=)
Fick i alla fall med mig ett jättegammalt hörnskåp och en pall... Bilder kommer! har lite andra projekt innan.=)
Och när jag rör mig i Sundbyholms området, så kan jag inte låta bli att svänga in vid skylten Ostra Knall, köra ner till sjön och gå ut på bryggan och för en sekund bara känna in och bli 7-8 år för ett ögonblick..
Frågar någon mig om min barndom, så är de detta som kommer upp, detta, mina kusiner, farmor, och sommarstugan, midsommar, och jordgubbstårta.
Jag är inte avundsjuk på en enda unge som har "sätt hela Sverige" från ett bilfönster, som har åkt varje sommar till Grekland eller vad de nu kan vara.
jag är nu så sjukt tacksam för att vi hade denna möjlighet, att hela somrarna få tillbringa med hela underbara tjocka släkten, och bara äta massa glass, kasta kottar, och gå otaligt många varv runt "Galoppstigen".
Underbara, älskade minnen!
NU är de upp till mej, att ge min son precis samma underbart, långa, varma soliga sommarminnen.♥
 
Idag då?
Åkte efter jobbet till Kungsgatan 69, färgaffären, och köpte med mig två burkar en pudelrosa och en grå.. =) Kommer bli så bra, imorgon är nog planen tygvaruhuset..=) Sen kanske jag kan se mitt nuvarande projekt som klart. Jippi!!
 
När jag kom till Solstrålen och hämtade Arvid kom han stolt fram med en stor bok med bondgårds djur i och visade upp en stor "Pupp".. De var de senaste av bondgårdsdjuren som han lärt sig.. (tupp) Lät ju så underbart gulligt när han säger de!
Hade kvällsmöte idag på jobbet, och de var nästan med gråten i halsen som jag åkte dit, efter att ha fått en miljon slängpussas av Liten, och de sista han säger.. (På sitt vis, efter att jag sagt de till honom) är Älskar dej!
De är sååå mycket kärlek i dom 12 kilona..
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0