Sagoresan -Från Junibacken till Nangilima.

Varje kväll sen Arvid var typ 9-10 månader så har vi lästa bok för honom innan han ska gå och sova.
Samma, samma, samma..
Och som ni säkert vet vid de här laget så är ju jag en stor Astrid Lindgren älskare.. (Och Tobbe är inte sen att haka på)
Så självklart var inte valet av bok jätte svårt.
De blev "Sagoresan, från Junibacken till Nangilima".
Denna bok är från sagotåget som finns på Junibacken i Stockholm.
Vi var där för 3-4 år sen, med Alva.
Och känner jag mig rätt så kommer vi nog besöka Junibacken orimligt tidigt med Arvid, bara för att jag är så sjukt sugen på att få se de fina uppbyggda mini kulisserna, från många av Astrids sagor, och till varje kuliss man åker förbi får man höra hennes underbara berättar röst läsa små stycken ur böckerna.=)
Love it!!!
Sitter nu i soffan och myser när jag hör Tobbe ligga uppe i vår säng och läsa ur boken för Arvid.
Lördagsmys på hög nivå!! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Hmm... har för mig att det var för över 4 år sen men är inte säker. Det var LÄNGE SEN iaf ;-) Ni får väl åka upp en sväng i sommar ;-)

2014-01-26 @ 16:19:18

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0