Boknostalgi

När ja o Arvid var hos pappa här om dagen, så böjade ja riva runt i mina gamla lådor med leksaker, gosedjur o böcker..
Ååhåå, älskar känslan av lätt nostalgi.=D
Fick allafall med mig lite böcker hem som ja ska pränta in i huvudet på Arvid. =P
När ja var riktigt liten präntade mina päron in Max i huvudet på mej.. De är väl de sötaste bebisböckerna som finns..
Idag är ja rätt nöjd över att ja inte hade fri tillgång till alla mina böcker.. Dessa är i rätt fint skick..
När ja blev lite äldre blev mina favvis böcker Richard Scarry´s..
Bästaste bästa var boken "ALLTING RUNT OMKRING" Den fanns hos min farmor o farfar..
Ingen kunde läsa den som farmor.
Eller så var de kanske så att de bara var hon som hade tålamod att läsa den för mig.. =P eftersom att de var text under varje liten sak på sidan.. =P Haha.. Som ni kanske ser på bilden.. "Bil, Polis, Brandbil, Brandman".. osv.. haha o allt satt hon och läste.. Älskade Farmor.=)
Dock är inte just denna bok "orginalet" den vart så sönderläst att de fanns inte en sida som satt ihop, o så för några år sen hittade ja denna på coop, o var ju bara tvungen att ha den.=)
En annan bok som ja hade som favvis hos farmor var Pricken..=)
Fast denna bok är den vi lästa allafall..=) orginalet lixom..
 
Arvid ska älska dom oxå..=P haha
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0