Första dagen i sista sommarmånaden..

                                                          1.a Augusti
Efter mitt första pass på länge på gymmet så knatade ja igenom stan o hamnade inne på en bokhandel som snart ska slå igen, vilket betydde att dom nästan ger bort böcker o skit där inne, dock så fanns de inte så mkt kvar.. men hittade denna...

Ska vi skratta eller gråta?
Så jävla underbar bok av Mia Skäringer och Klara Zimmergren.. Imellanåt kan man skratta så tårarna rinner.
Dom får till vardaren så jävla bra.. Hur patetiskt man igentligen lever.
Hittade denna kapitel.

Ofördelaktiga beteenden
After Worken!
Det är sista arbetsdagen på veckan och du tänker att nu får de vara slut på att gå hem och se på "Så ska det låta" varje Fredagkväll och somna i soffan klockan nio.
 Nej, istället ska ja ta mig sjutton unna mig att vara lite spontan och tacka ja till att följa med på afterwork.
Måste väl inte jämt tänka på att vara utvilad och fräsch på Lördag, nej rakt ut på puben går vi utan att sminka upp oss och oj vad gott det var med öl och inte är jag hungrig längre utan jag tar bara lite jordnötter och äter när jag kommer hem och två öl blir tre öl och skrattet blir allt högre och högre och mer öl kommer in, och när klockan är halv sju "schkaa du baa gå på toa"
och där på krogtoan är de du som funderar på att ta ett allvarligt snack med själva klosetten.
Det går visst att undvika och efter att tag har du hittat fram till bordet med dom andra jobbarkompisarna och får fram att du "Visscht e väldigt tjöött".
På spårvagnen hem får du kämpa med saliven i munnen medans andra sitter uppklädda och parfymindränkta på väg in till stan för en riktig krogkväll.
Väl hemma ragnlar du ned i soffan och hinner just fundera på varför de börjat med fyra lag i "Så ska det låta" och dessutom med dubbelgångare i varje innan du däckar i soffan.

Du sover fram till klockan halvsex på Lördagsmorgonen då du vaknar uttorkad och vrålhugnrig och springer ut i hallen och kollar om du har plånboken här eller någon annanstan på stadens gator, torg eller i fickor.
Sedan är de bara att vänta snällt i fyra timmar innan du kan ringa upp någon arbetskamrat för att fråga vad det igentligen hände på den där afterworken.

Jag tror att många känner igen sig... iallafall lite... hahahhaha!!! =D


Satt nyss några timmar i solen på balkongen och försökte bättra på fräknarna lite. =)
Nä.. men mer kommer väl!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0