Julen kommer visst igen...

Jaha.. då var de dax igen.. Detta julklapps dilemma.

Vilka ska man handla åt? Bara barnen? Åt inga alls? Åt alla..?
Fick ja bestämma så skulle ja handla till alla, många säger att julen det är barnens högtid...!
Visst men vad är de barnen uppskattar på julen? Jo paketen.
kalla de istället för FAMILJENS högtid, alla uppskattar väl julen. Jag älskar julen för de är då man får träffa alla. alla är glada, avspännda.

Julklappar kan många tycka är överskattat, ja visst köpa massa dyra paket till varann kan kännas som att man försöker bräcka varann och man byter pengar.
Men att bara köpa julklappar till barnen kan ja känna är lite så där mä, för barn lär sig jävligt fort att "Det är bara jag som ska ha"
Det börjar bli lite små barn i familjen igen och jag tycker att alla ska iallafall få sitta o prassla mä lite papper.

Visst jag har mååånga i min familj.
med tanke på att mamma o pappa inte bor ihop och båda har nya familjer och så har vi Tobbes familj som är ganska stor.
Så på jul så är vi iallafall ca 35, 40 st.. (inte alla på en gång) och ja.. de känns väl kanske lite väl att handla till alla dom, men varför inte kanske ha julklappsbyte eller att man drar lott, så att man får en person att handla till o kanske lägga lite mer pengar på den.

jaja skit samma.. De är vad ja tycker.. Jag kommer iallafall att försöka ge så många som möljigt någonting.. Absolut inge dyrt.. Men de är bara känslan att någon ändå tänker på än vid jul..


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej gumman!

Vi har också haft det där förbannade dilemmat!

Men nu sen två år tillbaka har vi haft julklappsbyte! det är AS mysigt, första året gick det sådär eftersom att vi var tvugna att köpa en klappsom skulle passa både ugnt och gammalt :O men förra året gjorde vi som så att när vi visste vilka som skulle komma bestämde vi en summa pengar... sen drog vi namn så varje människa fick 1 särskild man skulle handla en julklapp till! :D Det blev inte dyrt och det blev inte sådär opersonligt som julklappsbytet året innan ;) Lycka till och proppsa på julklappsbyte! Det är jätte mysigt! :D

2010-10-27 @ 06:14:21
URL: http://sagacarolina.blogg.se/
Postat av: Kim

Vi köper ju bara till barnen... och till min mamma och syrra (mest för att dem köper till oss) men asså... vi har inte råd att köpa till så många och jag ser hellre att barnen får än att jag får.

Min glädje på julen är främst att se barnen glädjas och så maten förstås he he sen är det mysigt att träffa familjen ochskå.

Tycker det är så jäkla skönt att slippa fara runt för att hitta en passande julklapp till nån som säger "jag vet inte vad jag vill ha" eller "jag vill inte ha något speceillt"

Visst det är en bra ide med julklappsbyte men samtidigt så är det inget som lockar mig.. herre gud jag och rikard köper inte ens nått till varandra. Ha ha.. fan vad boring egentligen.... men allvarligt, vi lägger pengar på annat så som möbler, renoveringar mm mm så vi investerar ju i vårat liv på ett annat sätt.

2010-10-27 @ 20:47:12

Vad har du på hjärtat?

Ditt fina namn
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0